refaktoryzacja i porządki – #14

 

Zanim dodam do aplikacji obsługę składników czas wrócić na chwilę do ogólnej struktury projektu i ogarnąć trochę ten bałagan. Czas jest odpowiedni skoro właśnie będę dotykać wszystkich warstw żeby dodać i obsłużyć dwie klasy (Ingredients i IngredientsContract), a już niedługo dojdzie tabela asocjacyjna łącząca składniki z posiłkiem.

Zaczęłam od poprawiania nazw metod, bo w moim DbHelperze miałam metody insertValueDbHelper i updateValueDbHelper… nie było to najszczęśliwsze – teraz nazywają się po prostu insert i update. Tak samo w klasie DinnerContract metoda insertDinner zmieniła się w insert, no bo wszyscy wiedzą, że to dinner będzie dodawany 😉 Wyodrębniłam metody delete i przerzuciłam je do klasy abstrakcyjnej BaseTable, po której dziedziczą wszystkie klasy z sufixem Contract.

Udało mi się namierzyć i usunąć dziwne rzeczy jak przekazywanie w funkcji zmiennej Context i SQLiteDbHelper po to żeby potem utworzyć z Context mój CoNaObiadDbHelper rozszerzający SQLiteDbHelpera…

Zgodnie z tym artykułem utworzyłam też dodatkowe package na klasy typu adapter, activity, itd.  Tak teraz wygląda struktura mojej aplikacji.

Zaznaczenie_017.png

Szkoda, że z layoutami nie można zrobić tego samego w taki prosty sposób. Ale na to też jest pomysł (więcej tu i tu).

Muszę jeszcze usunąć zahardkodowane wymiary z layoutów i przenieść je do dimens.xml i mogę wracać do implementowania nowości.

2 uwagi do wpisu “refaktoryzacja i porządki – #14

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.